המדריך לסוגי תיקים: מהקלאסי ועד המודרני

אם נסתכל על התפתחות התיקים לאורך ההיסטוריה האנושית נראה כי הם שימשו לרוב בתקופות הקדומות למטרות מאוד פרקטיות (לנשיאת חפצים למשל). רק בהמשך, היו אבזור אופנתי שזכה להתעניינות בקרב אנשים.

אותם תיקים בתקופה הקדומה היו מיוצרים מעור רך של מגוון בעלי חיים ובתקופה היותר קדומה לעתים גם מחומרים טבעוניים כגון קש. 

כיום, התיק כפי שאנו מכירות ומכירים מגיע מאובזר ובעיצובים שונים ומעניינים ולא זנח את מטרתו העיקרית שהיא אחסון החפצים האישיים.

במדריך מקיף זה, נסקור את עולם מופלא זה, נכיר את הסוגים השונים של התיקים ונבין את המאפיינים הייחודיים שלהם, מהקלאסי לעכשווי.

 

תיקי Tote - נשיאה

Tote Bags באנגלית. מקורם במאה ה- 17 או אולי מעט לפני. מבנה התיק הוא מלבני והוא בעל עומק מסוים היוצר צורה של תיבה. מגיעים במגוון חומרים, החל מבד, דרך קנבס ועד עור רך או קשיח.

משמעות הפועל באנגלית "to tote" - לשאת. כלומר - תיק נשיאה.

למעשה, תיק הנשיאה והפריצה הגדולה שלו היו בשנות ה- 40 של המאה ה- 20 כאשר תיק זה נוצר בחנות המפעל "L. L. Bean" שבמדינת מיין בארה"ב. התיק יוצר למטרה ולדרישה ברורה ועיקרית: להעביר בצורה נוחה קרח ממכונית למקפיא. עמידותו לבלאי הייתה הבחירה של עקרות הבית בשנות ה- 50 בארה"ב לנשיאת מצרכים ולמטלות בית ולא רק עבור העברת קרח כפי שיועד בתחילה.

תרמיל / ילקוט / "Satchel"

בעל היסטוריה עשירה, ה"סאטשל" התפתח במהלך המאה ה-17. בעברו נלבש על ידי תלמידים והתפתח לאביזר טרנדי. דגם זה מכונה במבנה מאורגן וסגירת קלאפה (Flap), מספק מראה קלאסי תוך הקרנת אווירה עסקית. הוא ברירת המחדל למי שמחפש/ת לחבר בין איכות שנשארת לאורך זמן ופונקציונליות. מאוד דומה בצורתו לתיק דוור (מסנג'ר).

תיק צד

מושלם למי שמחפש נוחות וידיים חופשיות, התיק נלבש באלכסון על הגוף (מגיע עם רצועה ארוכה). בחירה פופולרית בקרב מטיילים. תיק פרקטי.

קלאץ'

סמל האלגנטיות, הקלאץ' הוא תיק קטן שנושאים ביד ומיועד לשימוש באירועים רשמיים או בערבים. מראה המעטפה החלקה הוא אמירה אופנתית. תיקי הקלאץ' מגוונים בצורה ובגודלם. הדבר המושלם למסיבות ואירועים מיוחדים, מוסיפים נצנוץ וברק לכל אירוע שאת הולכת אליו.

גב

מיזוג בין פונקציונליות לאופנה, תיקי גב זכו לפופולריות רבה בכל העולם. הם מספקים מקום רב למחשבים ניידים, ספרים ופריטים יומיומיים אחרים. תיק הגב הוא גרסה עכשווית על עיצוב קלאסי יותר, והוא מושלם למי שמחפש/ת סטייל מצד אחד ומהצד השני פרקטיות.

דוור (Messenger)

במקורו נוצר לשימוש דוורים. תיקי המסנג'ר הפכו לאביזר שנשים וגברים משתמשים בו ביומיום. התיק מאופיין ברצועה ארוכה הנישאת מעל החזה, הם מושלמים לנשיאת מסמכים, מחשבים ניידים ופריטים יומיומיים. פרקטיות הדוור, בשילוב עם אסתטיקה עירונית - שיק, הופכת אותם לבחירה פופולרית בקרב המון אנשים.

דלי

נקרא דלי מכיוון שהוא מגיע עם צורה מיוחדת עגולה כמו דלי וסגירת חוטית או רוכסן. הוא מציע מקום מרווח במידה ומחזיק את הסגנון הרגוע והבוהמי. אידיאלי לנשיאת דברים יומיומיים, דגם תיק דלי הוא בחירה אופנתית למי שמעריך מראה רטרו עם מודרניות.

 

לסיכום, תיק הוא יותר מאשר חפץ כפי שבעבר בתקופות קדומות התייחסו אליו. חשוב לרכוש תיק באיכות גבוהה משום שאם הוא מיוצר היטב ומחומר קשיח כדוגמת עור, הוא מסוגל להחזיק המון שנים ובאותה איכות כפי שנקנה, שכיום משדרגת כל פריט ביגוד לנשים וגברים כאחד. מתיק הגדול הפונקציונלי ועד לקלאץ' המשובח, כל סוג מביא עמו ייחודיות שימוש.

בחזרה לבלוג